Forsikring af fragt

– et vigtigt valg

Royal Arctic Line anbefaler kraftigt at tegne en transportforsikring - transportøren har nemlig kun et begrænset ansvar for skader. Læs mere under spørgsmål og svar, i vores fragtbestemmelser, eller kontakt kundeservice for mere information.

Hvordan tegner jeg forsikring?
Forsikringen kan tegnes hos Royal Arctic Line. Det er Gjensidige der er forsikringsleverandør for Royal Arctic Line.

Ved booking af forsendelsen skal du oplyse, om du ønsker forsikring gennem Royal Arctic Line. Hvis du ønsker forsikring bliver det tilføjet dit fragtbrev og betales via din faktura.

DownloadItemIcon Forsikringspræmiesatser i PDF fil

 

I tilfælde af skade
Hvis dit gods er synligt beskadiget ved udlevering skal dette noteres på udleveringskvitteringen. Opdages skaden ved hjemkomst skal du udfylde en Skadesanmeldelse – som du finder herVær opmærksom på, at skadesanmeldelse, jævnfør søloven, skal indsendes senest tre dage efter godsets udlevering.