03.11.16 08:30

Ændringer i betalingsbetingelser ved forsendelse af gods

 

Royal Arctic Line oplever hvert år der ikke bliver betalt for fragt for omkring 1 million kroner, hvor fragten efterfølgende ikke afhentes. Ud over det store beløb, medfører der store administrationsomkostninger i form af inkassosager, returnering og opbevaring af godset, hvor størsteparten efter noget tid, destrueres eller sættes på auktion, for at få dækket en del af omkostningerne.

Dette medfører per 7. november 2016, at kontantkunder (både privat- og erhvervskunder) skal betale fragten ved inden afskibning. Kun kreditkunder* vil have mulighed for at sende gods, som efterfølgende betales.

Betaling før afskibning gælder for fragt der sendes internt i Grønland samt fra Grønland til Danmark og resten af verden.

Se tabel for hvornår det har indflydelse for lige netop din godsforsendelse:

Tabel (1)

Fragt fra Danmark forbliver som det er i dag. Dog skal vi gøre opmærksomme på, at gods fra Danmark, som sendes til en bygd eller by uden en Royal Arctic Line havn, skal være betalt, inden godset losset på skibet som afgår til den endelige destination. Gods som ikke er betalt inden skibet afgår fra en Royal Arctic Line havn, vil forblive på havnen indtil en betaling er registreret.

Vi håber hermed at dette vil kunne gavne forsendelserne, således der ikke opstår unødige forsinkelser, hvor betalingerne har indflydelse.

Har I spørgsmål er I velkommen til at kontakte Royal Arctic Lines kundeservice i Grønland på kundeservice@ral.gl +299 70 15 00 eller i Danmark på bookingaalborg@ral.dk +45 99 30 30 99.

*kreditkunder er kunder der har stillet en gyldig bankgaranti overfor Royal Arctic Line. Såfremt man ønsker sådan en ordning, bedes man kontakte Royal Arctic Line.