Kundernes mest stillede spørgsmål

– Se svarene herunder

Fortransport og eftertransport
Hvis du vil vide prisen på for-og eftertransport i Grønland, skal du kontakte vores logistikafdeling på rasnu@ral.gl eller telefon +299 34 92 90.

Med hensyn til for- og eftertransportpriser i Danmark eller til Europa kontaktes bookingaalborg@ral.dk telefon +45 99 30 30 99

Eftertransportpriser på frysegods ses her

Prisforespørgsler
Hvis du er i tvivl om hvor meget din forsendelse vil koste, kan du kontakte vores Bookingcenter på booking@ral.gl eller telefon +299 70 15 00 og de kan hjælpe dig med at oplyse søfragten. Ved prisforespørgsler, husk at oplyse vægt og dimensioner (længde, bredde og højde) samt afsender- og modtagerhavn.

Klik her og læs mere om fragtrater i Royal Arctic Line

Vejledning til udfyldelse af diverse blanketter

  • Farligt gods
    En Farligt gods deklaration skal udfyldes, hvis man skal sende et farligt gods.
    Læs mere om farligt gods her

  • Almindeligt gods
    Ved almindeligt gods forsendelser til Danmark, skal man udfylde en proformafaktura. Godsbeskrivelsen samt dets værdi skal oplyses.

  • Flytning
    Vedr. flytning fra Grønland skal der udfyldes en Pakkeliste, under 1 års ophold i Grønland eller over 1 års ophold i Grønland. Ved over 1 års ophold i Grønland fremsendes også  bopælsattest.
    Læs mere her

  • Frysegods
    Ved forsendelse af frysepakker til Danmark udfyldes der en frysegodsblanket. Privatpersoner må sende op til 30 kilo og pakkerne opdeles i enheder på højst 5 kilo stykket.  
    Læs mere om frysegods her
  • Trofægods
    Trofægods er ugarvede skind fra hov- og klovdyr samt fugle til udstopning skal være ledsaget af originalt sundhedscertifikat udstedt af de Grønlandske myndigheder/veterinærer.
    Læs mere om trofægods her

Hvis du har yderligere spørgsmål kan du kontakte vores Bookingcenter.

Track
På "Track and Trace" feltet kan du ved hjælp af dit fragtbrevsnummer følge hvortil dit gods er nået.
Læs mere her

Hvis du har yderligere spørgsmål kan du kontakte vores Bookingcenter.

Hvornår er mit gods klar til udlevering?
Før skibet ankommer til modtagerbyen får kunden et fragtbrev hvorpå der står hvornår godset er klar til udlevering.
Læs mere her

  • Du kan også se på din bookingbekræftelse eller indleveringskvittering, hvornår godset forventes at ankomme til destinationen.
  • Du kan også bruge vores track and trace og følge dit gods.

Hvis du har yderligere spørgsmål kan du kontakte vores Bookingcenter.

Pakhus, pladsleje og containerleje
Der beregnes pakhusleje på ugebasis, hvis godset ikke er afhentet endnu.
Se priserne her

Der beregnes pladsleje hver dag, hvis godset ikke er afhentet endnu.
Se priserne her

Der beregnes containerleje hver dag, hvis godset ikke er afleveret i havnen indenfor 5 kalenderdage.
Se priserne her

Hvis du har yderligere spørgsmål kan du kontakte vores Kundeservice.

Moms og told
Alle kunder skal være opmærksomme på, at de kan få beregnet told og moms for forsendelser til Danmark. Momsen ligger på 25 %, hvorimod ind fortoldningen koster 300 kr.

Der er dog nogle undtagelser for told. Vejer godset under 50 kilo og dets værdi ikke overstiger 3.000 kr. kan du undlade at betale told for indførsel i Danmark.

Når du indleverer gods til Danmark er det derfor vigtigt, at du har udfyldt og medbragt diverse blanketter, som du får tilsendt ved booking af dit gods.

Hvis du har yderligere spørgsmål kan du kontakte vores Kundeservice.

Åbningstider på kysten
Se åbningstider for havnene her

Indleveringsfrister
Kontakt din lokale havn eller Bookingcenteret for at få oplyst indleveringsfrist i din havn.

 

Til top